برگزاری اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاهها
به گزارش پرتال حمل و نقل ، اولین جلسه هماهنگی ستاد نوروزی فرودگاهها با حضور حسین اسفندیاری ، عضو هیئت مدیره و قائم مقام و مدیر عامل، حمیدرضا سیدی ، معاون برنامهریزی ، نظارت و امور اقتصادی و جمعی از مدیران کل ستادی برگزار شد .
این نشست صبح امروز چهارشنبه ۲۴ بهمن به منظور بررسی شرایط و ایجاد هماهنگی میان بخشهای مختلف ستاد و فرودگاهها برای ارائه خدمت بهینه و تکریم و رفاه حال مسافران و همچنین به منظور برنامهریزی ، ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیتهای نوروزی در سالن اجتماعات روابطعمومی شرکت فرودگاهها و ناوبر ی هوایی ایران برگزار شد .
در این نشست به مانند سالهای گذشته دستورالعمل ساماندهی و ارتقای طرح خدمترسانی ویژه نوروز ۱۳۹۸ در فرودگاههای جهت اجرا به مدیران فرودگاهها ابلاغ شد که بخشی از موارد آن به شرح زیر است :
- تشکیل ستاد خدمت رسانی ویژه نوروز ۹۸ در فرودگاه با مسئولیت مدیرکل /مدیرفرودگاه و با حضور همه واحدهای ذیربط
- انجام اقدامات موثر برای توسعه سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل هوایی
- برنامهریزی و تلاش موثر و جدی به منظور ارائه خدمات شایسته به مسافران و استفاده بهینه از فرصت مناسب سفرهای نوروزی جهت افزایش پروازها
- انجام اقدامات لازم به منظور جلوگیری از هرگونه اختلال در ارائه سرویسهای هوانوردی و فرودگاهی
- بررسی وضعیت پارکینگهای روباز و مسقف فرودگاه، کنترل و بررسی سیستمهای ایمنی و آتشنشانی و علایم هشداردهنده و کنترل آسانسورهای حمل بار و مسافر و غیره
- زیباسازی و آراستگی ترمینالها ، نمازخانهها ، سرویسهای بهداشتی و اماکن و محلهای تردد مسافران
- انجام اقدامات مناسب برای پاکسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و رسیدگی به فضای سبز و گلکاری و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به فرودگاه و رسیدگی به وضعیت روشنایی معابر، جداول، رنگآمیزی و تابلوهای راهنمای مسافران .
- هماهنگی لازم با مسئولان شرکتهای هواپیمایی و هندلینگکننده به منظور برنامهریزی جهت پروازهای فوقالعاده ، جلوگیری از تاخیر و یا ابطال پروازها و همچنین تاکید بر حضور نماینده شرکتهای هواپیمایی در ترمینالها جهت پاسخگویی لازم و به موقع در موارد تاخیر و مشکلات و جلوگیری از بحرانهای احتمالی و ارائه خدمات مناسب به مسافران با رعایت دستورالعملهای سازمان هواپیمایی کشوری در ایام ویژه نوروز .
- هماهنگیهای لازم با بانکهای مستقر در فرودگاه، اورژانس و تاکسیرانی برای آمادگی لازم به منظور پاسخگویی به تقاضاهای مسافران ، برقراری نظم و امنیت و روانسازی ترافیک داخلی فرودگاه و ارائه خدمات هر چه بهتر به مسافران .
- نظارت و کنترل ویژه به نرخ فروش غرف ، فروشگاهها ، رستوران و تاکسیرانی مطابق قرارداد و دستورالعمل دفتر بازاریابی و سرمایهگذاری و ارائه راهنماییها و تذکرات لازم و تاکید بر انجام سرویس مناسب و تلاش در جهت کسب رضایت مردم و اعلام لیست قیمتها در دید عموم مردم و ترجیحاً در پرتال فرودگاه .
- انجام هماهنگی لازم با اداره کل گردشگری و میراث فرهنگی استانها به منظور اطلاعرسانی مناسب در مورد اماکن تاریخی ، گردشگری ، هتلها و سایر اطلاعات مورد نیاز مسافران نوروزی .
- هماهنگی لازم با مسئولین پلیس راهور و پیگیری جدی به منظور پیشبینی و تمهیدات موارد ترافیکی در محدوده فرودگاه .
- اعلام سامانه پیامکی (سامانه ۱۰۰۰۷۰۶۹) به منظور نظرخواهی و اخذ پیشنهادات مسافران و مستقبلین و مشایعین .
- ایجاد نظام پاسخگویی مناسب ۲۴ ساعته برای مسافران و راهاندازی سیستم « ازمن بپرس» خصوصاً کمک به افراد توانخواه و اطلاعرسانی و راهنمایی به مسافران.
- اجرای طرح نظرخواهی از مسافران بر اساس دستورالعمل مدیریت ارتقای سطح کیفیت خدمات فرودگاهی ( ASQ).
- اجرای سفره هفت سین در ترمینال و اجرای مراسم آئینی در لحظه تحویل سال و مطابق با آداب ، رسوم و فرهنگ آن استان به همراه خوشآمدگویی و تبریک سال نو به مسافران از طریق حضوری و یا سامانه پیامکی و اهدای گل و شیرینی به مسافران .
- ایجاد برنامههای شاد فرهنگی و ورزشی جهت کودکان و نوجوانان از جمله : ایجاد استخر توپ ، ایجاد محیط ورزشی و سرگرمی و بازی ، اهداء هدایا ، برگزاری مسابقات و اهداء جوایز و گرفتن عکس از خانواده ها و ارسال الکترونیکی برای آنان به صورت رایگان .
- نصب منشور حقوق مسافر در ترمینالها و در محلهای مناسب فرودگاه و در دید عموم قرار دادن آن همراه با اعلام سامانه مرکزی برای اظهار نظر و بیان مسایل توسط مسافران و تاکید بر پاسخگویی فوری مسئولان مرتبط .
جهت مطالعه دستورالعمل کامل ساماندهی و ارتقای طرح خدمترسانی ویژه نوروز ۱۳۹۸ فایل ضمیمه را دانلود نمایید .